Tekaan Nujum Pak Belalang

IP

DNS Problem

salam blogger ,

hmm , harini merupakan hari yang menye'poil'kan hari aku .. oyehhh .. it is DNS Problem .. yes DNS ! bukan budak budak DNS .. but , it is internet connection problem .. Hmm , masalah nya bermula apaila aku godek-godek internet and connection setting .. entah apa yang aku usik , then terus tak boleh nak load page .. pehh .. Bila bukak je browser , terus keluar pasal DNS Problem ...



Setelah mencari maklumat dengan googling , akhirnya dapat juga .. Cara paing berkesan tukar je ip address .. Kalau korang ada masalah yang sama boleh cuba cara ni ye ... !

1 comment:

Unknown said...

act, kalau kamu pengguna strymix seperti saya maka kejadian dsn tadi adalah salah pihak telekom. :P kohkohkoh. saya pon terkena gak tadi.

Link Exchange