Tekaan Nujum Pak Belalang

IP

Ingatlah Jasa Mereka

Salam ,
ketika ikram nak pulang sekolah tadi ,
ternampak seorang ibu yang menangis sambil menampar anaknya .
ini mungkin anaknya sudah membuat kesalahan .
Anaknya tanpa rase bersalah meninggikan suara kepada ibunya.
Mana pergi rasa hormat terhadap ibu ??
Ibu lah yang melahirkan,menyusukan,mendidik,dan membesarkan kita .
Kita sepatutnya hormat kepada ibu .
Apa yang ikram nak bagi tau ialah HORMATILAH IBUBAPA SELAGI MEREKA MASIH ADA .
sekian ...


3 comments:

Q said...

anak mcm tu memang takkan selamat. derhaka pada ibu bapa tuhan balas kat dunia jugak.

syawalsimpsons said...

2 la...anak 2 akan dpt balasannyer di dunia ni...xsempat pun kat akhirat...tapi kat akhirat pun dpt gak...bl kenangkan dah jadi ibu ni...mmmm...insyallah ibu syawal nak didik syawal jadi budak baik...doa2 yee...aammmiiinnn

Ikram said...

terima kasih atas pandangan ..

Link Exchange